وكيل ملك

ارائه خدمات حقوقي

وكيل ملك

۱ بازديد

وكيل ملك

دفتر وكيل من:

88401416  021

 6008720  0912  

سايت وكيل من : www.vakileman.com  


در ملك مشاع حق هر شريك منتشر در تمام ملك است و همين موضوع باعث شده كه هيچ شريكي بدون اذن ساير شركا حق تصرف در ملك مشاع را نداشته باشد. بنابراين به نظر راهي براي فرار از دادن اجرت المثل ايام تصرف شريك غير ماذون وجود ندارد.
در اين رابطه يك راي مشورتي از سوي اداره حقوقي قوه قضاييه صادر شده كه به روشني گوياي اين مطالب است: "چون حسب مواد 581 و 582 قانون مدني، هيچ يك از شركا بدون اجازه ساير شركا حق دخل و تصرف در مال مشترك را ندارند، بنابراين چنانچه يكي از شركا بدون اجازه شريك ديگر در قسمتي از ملك مشاعي تصرف به عمل آورد، هريك از شركا حق دارد درخواست خلع يد ايشان را بنمايد. در صورت خلع يد از متصرف، تحويل ملك به هريك از شركا موكول به موافقت يا اذن تمامي‌ شركا مي‌باشد... ."
لذا در صورتي كه شركا تمايل ندارند دستور فروش بخواهند و ملك را بفروشند، بايد در تقسيم تراضي داشته باشند، در غير اين صورت در املاك داراي سابقه ثبتي درخواست افراز زمين از سهم مشاع از اداره ثبت و در صورت صدور گواهي عدم افراز، درخواست دستور فروش از دادگاه؛ و در صورت عدم سابقه ثبتي، دادخواست تقسيم و افراز از طريق دادگاه انجام مي پذيردوكيل ملك

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.